BUZ440

My 1976 Two Door

Recommended Posts

Members dont see this ad

I just love looking at roll cages :)

 

It looks good man. Does it run through to the boot? Or end into the wheel wells?

Edited by wpn36

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha your funny, car will be in melbourne on wednesday at the train station if you can time it right,

 

nah just to the wheel wells, past there is pointless IMO unless coilover rear, i figure you need to know what you want out of it in this case it was built for hill climbs and sprints

Share this post


Link to post
Share on other sites

car looks awesome mate. i love the 2 doors in bold colours :happy:

my 2dr seadan in sun orange was written off 2 months back. :sob:

 

who did the conversion?

 

 

 

cheers

 

jason

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha its just a carolla mate,

 

4 wheels and two doors, no cup holders tho, haha

 

My T18 has Cup Holders... :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha your funny, car will be in melbourne on wednesday at the train station if you can time it right,

 

nah just to the wheel wells, past there is pointless IMO unless coilover rear, i figure you need to know what you want out of it in this case it was built for hill climbs and sprints

 

 

I'm 4 hours outta Melbourne lol. In Wodonga. On the border of nsw and Vic. Albury/Wodonga. Otherwise I would love to see it at the train station :)

 

Yeah and when the boots only another metre or so and no one laying in the boot to protect lol. I think when I cage my purple ke36 I'll have 2 rear points. Go back behind the rear seats and all the way back to the tail gate.

 

Is yours just a rear half? Or you got a full cage man?

 

Matt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

well wait on the rail line and wait for it to pass haha, nah she is a full 6 point cage welded in, if you look at the first post carefully its there super sun,

 

if it were a strip car and a fuel cell i might but she does everything i want it to do

 

oh and it don't have a glove box just a wolf3d ecu staring at you, but the cover has cup holders for it haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah yes I see it. And the interior light mounted to the cage also lol. What's it's made from man?

 

And yeah mine will be a straight line setup more then likely. See what happens. Cousin in law has already had the car for over a year to do the respray and hasn't even got it to bare metal yet. Thinking of just getting my $1,000 back of him and bringing it home and save up for a shop to do it after I finish with cage and and other shit in it.

 

Who needs a glovebox when ya got an sr20det rolla :) you gonna do some circuit as well man? Or just hill climbs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah it was always my purple ke36 getting the engine conversion and not the blue one. just trying to decide between using my ef futura for a daily or the blue ke36, like the ke36 for the wagon fact, but like the ef for the comfort, room and aircon :)got 6 cars atm so gotta get rid of at least one lol.

 

everytime i see another sr powered rolla it gives me motervation :) and everytime i see a rollcage :blush: hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

engineering here only allows me a 2.4 turbo, so could go a 2rz. did you do the block side mount's? or the crossmember? one of my tacked up dodge mounts broke when i pulled the engine out lol. so there went getting my uncle to make me some nice ones.

 

i'd love a 12at, just can't justify how much they cost to build atm, wanna get myself a house asap, before spending to much coin doing up a car, hence why all my cars went to a bit of a halt for the time being.

 

yeah i got that look in my vl turbo a lot. just looked like a shitty n/a vl, but pulled about 220rwkw and manual with a 5 puck button clutch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now