Jump to content

16V 4Age Wiring Help


t18drifts
 Share

Recommended Posts

hay guys I'm with commonhoreslayer trying to find out why he got no spark and wire up a fuel pump we been searching for about an hour for a diagram

 

for a 16v jdm ae86bigport wiring diagram but not winning need helps now

 

cheers t18drifts and commonhoreslayer

Edited by t18drifts
Link to comment
Share on other sites

Members dont see this ad

hhaha cheers mate

 

we only managed to plumb up the vl fuel pump couldnt figure out were to wire it into the loom ran out of time tonight

 

we were going to justt hook it up to and acc but don't no if that will work seing as it is efi don't know much about ecu n shit

 

so we didnt do that plus the wiring is a [email protected]$king mess :bash: not everything is the original colours and stufff ahh so confusing

Link to comment
Share on other sites

well we tried again tonight

 

we did the test for no spark as the diagnosis manual said

 

it was all good untill we were behind the ecu we had to test the wires for the ignitor we didnt even get a reading

 

it said to do it while cranking but we got nothing :( and then started to follow those 2 wires but ran out of time

 

lol it has till monday then it of to the auto sparky lol

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

well we tried again tonight

 

we did the test for no spark as the diagnosis manual said

 

it was all good untill we were behind the ecu we had to test the wires for the ignitor we didnt even get a reading

 

it said to do it while cranking but we got nothing :( and then started to follow those 2 wires but ran out of time

 

lol it has till monday then it of to the auto sparky lol

Think i had a similar problem when hooking up the wiring on my car. near the coil/dizy plugs on my loom was a single black plug that needed to be powered up..good luck

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

yes there is a black plug dangling on its own in the lonesome were does it

 

gonna have anothere crack at it tonight

 

 

so yeah power at coil no power from coil to dizzy power at igniter/module

 

igniter to ecu no voltage at all

 

cranks and everything hope some one can help

 

 

 

but i repeat we have that little black plug not conected to anything what could it be guys

Link to comment
Share on other sites

that little black plug is important.

 

find out where it goes and get back to us.

 

To me it looks like the one that connects to the oil pressure sensor. Its located on the left of the extractors by the oil filter.

Edited by nz_83_dx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...